Gdy bankomat wciągnie kartę

Strona główna » Porady » Konta bankowe » Gdy bankomat wciągnie kartę

Co robić, gdy karta debetowa zniknie w bankomacie, a zamiast żądanej sumy na ekranie urządzenia wyświetli się napis: bankomat nieczynny? W takim wypadku bezcelowe jest raczej wciskanie kolejnych przycisków, ponieważ nie ma większych nadziei ani na wypłatę gotówki, ani na odzyskanie karty.

Karty debetowe wydawane są obecnie do wszystkich kont osobistych prowadzonych przez banki w Polsce. Pozwalają one wygodnie płacić za zakupy w trybie bezgotówkowym, jak też wypłacać pieniędze z bankomatu, jeżeli tylko zajdzie taka potrzeba. Dlatego też utrata karty do konta to poważny problem. Nawet jeżeli została ona wciągnięta przez bankomat, gdzie teoretycznie powinna być zupełnie bezpieczna.

Jeśli znajdziemy się w takiej nieprzyjemnej i stresującej sytuacji, to przede wszystkim nie wolno odchodzić od bankomatu. Kolejnych klientów, chcących dokonać wypłaty należy poinformować o zdarzeniu, a następnie zadzwonić pod numer telefonu, który znajduje się na urządzeniu.

Pracownik infolinii poprosi z pewnością o podanie numeru nieprawnego bankomatu. Jest on umieszczony zwykle po prawej stronie wyświetlacza. Dzięki niemu możliwe będzie zdalne zresetowanie urządzenia. Całe procedura zajmie około 15 minut i możliwe jest, że uruchomiony od nowa bankomat „wypluje” wciągniętą w ostatniej kolejności kartę. Restartowanie ma jednak także niepożądany aspekt, ponieważ zatrzymana karta może trafić w ręce kolejnego klienta korzystającego z uruchomionego na nowo bankomatu.

Aby być pewnym bezpieczeństwa środków zgromadzonych na koncie osobistym, najlepiej zadzwonić na infolinię banku, przez który została wydana wciągnięta karta i zastrzec ją. Jeżeli nie mamy przy sobie numeru banku, możemy ponownie zadzwonić pod numer na bankomacie, a konsultant umożliwi nam połączenie z naszym bankiem. Pamiętajmy, że tylko zastrzeżenie karty zatrzymanej przez bankomat chroni nas przed utratą pieniędzy z konta osobistego, do którego ta karta została wydana. Po zastrzeżeniu karty najlepiej od razu zamówić w jej miejsce nową. Oczekiwanie na duplikat może zając do dwóch tygodni. Banki starają się z reguły dostarczyć nową kartę jak najszybciej, ponieważ zarabiają na każdej płatności realizowanej przez klienta za pomocą kart płatniczych.

Jeśli chodzi o przypadki utraty karty przy próbie wypłaty gotówki, to najwięcej szczęścia mają te osoby, które stały się ofiarą niesprawnego bankomatu umieszczonego w placówce banku. W tym wypadku należy zaistniały problem zgłosić pracownikom banku i jest nawet szansa, że na miejscu odzyskamy utraconą kartę. Ewentualnie zostanie ona oddana właścicielowi w ustalonym terminie.

Gdy bankomat wciągnie kartę
Oceń