Wakacyjna popularność kart

Strona główna » Porady » Wakacyjna popularność kart

Polacy są bardzo przywiązani do gotówki, stosunkowo niewielu spośród nas korzysta z płatności bezgotówkowych (wg badań NBP, 82 proc. transakcji detalicznych dokonywanych jest gotówką). Mieszkańcy innych państw są mniej konserwatywni, ale i oni nie w pełni wykorzystują korzyści związane z kartami, czy to debetowymi czy kredytowymi. Na co dzień większości osób nie przeszkadzają kłopoty związane z gubiącymi się w kieszeniach drobnymi, brakiem możliwości wydania reszty przez sprzedawcę czy po prostu z posiadaniem zbyt małej kwoty. Sprawy te zaczynają mieć znaczenie podczas wakacyjnego wypoczynku. Wówczas chcemy cieszyć się urlopem, a nie myśleć o przyziemnych sprawach – wynikach z badań MasterCard przeprowadzonych na grupie ponad 3.300 respondentów w 8 krajach (Francja, Hiszpania, Niemcy, Polska, Szwecja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy).
Jako główne argumenty za realizowaniem wakacyjnych płatności kartą Europejczycy podawali wygodę, brak obaw o kradzież gotówki, bezpieczeństwo, eliminacja stresu związanego z posiadaniem zbyt małej kwoty, szybkość, możliwość śledzenia wydatków. Respondenci mówili, że poszukiwanie bankomatu, by wypłacić z niego pieniądze uważają za stratę czasu, że każdą chwilę chcą przeznaczyć na wypoczynek. Badani uznali, że gotówka najlepiej sprawdza się przy drobnych płatnościach, np. za lody, pamiątki, pocztówki oraz przy wręczaniu napiwków kelnerom czy płaceniu taksówkarzom.

NoCash Summer

Pod takim hasłem MasterCard zorganizował ogólnoeuropejską kampanii informacyjną zachęcającą do płatności bezgotówkowych. Jednym z jej elementów jest zaangażowanie ochotników, którzy spróbują żyć bez gotówki. O swoich doświadczeniach, wrażeniach, przemyśleniach będą opowiadali na specjalnym blogu związanym z kampanią. MasterCard zapowiada, że na stronie kampanii będą promowane różne innowacyjne rozwiązania płatności. Firma chce w ten sposób zwiększyć odsetek osób uważających, że gotówka wkrótce stanie się reliktem przeszłości. Obecnie tego zdania jest ok. 44 proc. Europejczyków.

Wakacyjna popularność kart
Oceń